Alla inlägg under september 2008

Av Sara - 10 september 2008 08:03

Upptäckte precis att tiderna på bloggen stämmer inte. Vi ligger 5 timmar före Sverige och även om jag ändrar tiden manuellt så ändras den tillbaka till det svenska klockslaget.

Av Sara - 10 september 2008 08:01

Sitter och väntar på att min mat ska bli färdig. Kocken har lagat en ny rätt- Gulash. Ska bli intressant och se hur de tror sig att en Gulash ser ut och smakar. Alltid lika spännande med tanke på att det är thaikocken som ska laga den.

Av Sara - 10 september 2008 06:21

Vaknade 06.01 av att sonen vaknade. Oavsett vilken tid han går och lägger sig om kvällen så envisas han med att vakna 06.00 varje dag +/- 5 minuter. Dottern fick jag däremot väcka 07.15 för att hinna med alla morgonrutiner före kindergarden startar.


Det flöt på bra imorse. Barnen var sammarbetsvilliga. Fick visserligen ställa sonen i duschen efter att hällt hela yoggin över kroppen och som sedan landade på golvet. Efter lämning av dotter på kindergarden och son hos barnflicka begav jag mig till jobbet.


Nu på förmiddagen har jag tillsammans med en av min thaipersonal varit inne på Labouroffice för att förlänga mitt arbetstillstånd. Varje år krävs det att man tränar en thaistaff. Tanken bakom det hela är att man tränar sin thaipersonal så bra att man senare kan avskriva sin egen roll och då behövs inte vi västerlänningar. Så man måste hitta balansen med träningen. Tränas de för bra så behövs inte jag och då kanske arbetstillståndet dras in. I mitt fall är det inga problem. Jag har måååånga thaianställda att träna :)

Av Sara - 9 september 2008 17:28


Hej Bloggen,


Ska jag bli fast i smeten som så många andra? Det kan bara tiden utvisa.
Jag kommer till en början att hålla en låg profil för att känna efter om detta är något för mig eller inte. Jag tror att chansen är ganska stor att jag fastar, särskilt när jag har inhandlat min nya mobil, Samsung Omnia i900, då kan jag blogga från mobilen.


Förresten, är det någon som har den mobilen och isåfall, nöjd/missnöjd/possitiv/negativt?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken är din favorit thai-rätt?
 Penang gai
 Tom yam goong
 Phad thai
 Spicy wingbean salad
 Chicken cashewnut
 Tom ka gai
 Fried garlic & pepper
 Redsnapper in gingersauce
 Springrolls
 Chicken satay
 Green curry in coconutmilk
 Fried rice
 Masaman curry
 Red curry in coconutmilk
 Noodle soup
 Gai Pad King

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards