Alla inlägg under oktober 2008

Av Sara - 31 oktober 2008 13:40



...men vi är fullsatta.


Klockan är 19.40 och jag har redan fått tacka nej till gäster då restaurangen redan är fullsatt- inne och ute.


Av Sara - 31 oktober 2008 08:34


I kväll ska jag ut och äta middag med min 4W-väninna. Hon behöver lite stöttning då hon idag avskedade sin barnflicka. Barnflickan har börjat kallas sig själv för mamman och att min väninna skulle vara en dålig mamma då hon låter sina barn gråta samt hon påstår att hon inte tycker om sina barn då hon har barnflickan. Jag hade oxå avskedat min barnflicka om jag hört samma rykte på stan!


Ni förstår att thailändare kan absolut inte låta ett barn gråta. De är så konflikträdda att de mutar barnen med vad som helst, bara de inte gråter. Tex med mina barn, när de är på stranden så gråter de aldrig MEN de får oxå alltid sin vilja igenom och om det skulle uppstå en gråtattack så distraheras barnen.


Thailändare säger även att det är inte bra för barnens hals att gråta! HAHAHA de skulle bara veta hur mycket mina barn gråter här hemma. Hade BRIS funnits hade jag blivit anmäld av alla thailändare jag känner. Fast i svenska mått så är jag nog en riktigt bra mamma. Tror jag iallafall. Och hoppas.

Av Sara - 31 oktober 2008 07:28


Nu funkar hemsidan!!

Av Sara - 31 oktober 2008 04:55


Igår åkte mannen ner till Koh Lanta och kommer inte hem fören imorgon. Var lite nervös för att sova själv så jag lät kidsen somna i min säng. Efter ett par timmars "fighting" med sonen så bar jag in honom till sin säng. Jag somnade gott men vaknade av ett ljud vid dörren. När jag öppnade ögonen blev jag förvirrad för det var ljust ute. Inbrottstjuvar brukar väl inte försöka göra inbrott i dagsljus? Jag låg kvar i sängen på helspänn och gick in i en liten liten chock när jag hörde krafsandet och lirkandet på dörrlåset igen. Jag tog mig i kragen, gick upp och gjorde mig redo för en thai-boxnings fight. När jag hoppar fram från mitt gömställe så möts jag utav en glad pojke som skrattande ropar: - Mamma! och sedan vänder sig om och fortsätter att försöka låsa upp dörrlåset.


Så inbrottstjuven var i själva verket min son som försökte rymma!

Av Sara - 30 oktober 2008 12:46


Jag fattar inte det här! Jag har inte tränat på 10 år och trots två graviditeter så är kroppen trådsmal (läs benrangel). Sen så får jag för mig att börja träna. Vad f-n händer då? Jo, jag börjar få en sladdrig häng mage!!! Är det ett skämt eller?!

Av Sara - 30 oktober 2008 12:18


Hej,


Några av er hann få en inbjudan att se min hemsida för första gången. Ett par av er hann säkert se den före den blockerades. Nu har jag äntligen fått reda på anledningen. De tror att jag genomfört ett bedrägeri. De ser att mitt Visa-kort är ifrån Sverige men beställningen gjorts i Thailand. Så nu genomförs en granskning. Suck. Jag har mailat och förklarat att jag är svensk men bor i Thailand bla bla bla. Nu väntar jag på svar från företaget USA.



Av Sara - 30 oktober 2008 07:52


Med en enkel tulipan på din märkelsedag....


Happy birthday to you, happy birthday to you....


Ja må hon leva....


Kära Moster, grattis på födelsedagen!


Önskar din favorit systerdotter (med La Family).

Av Sara - 28 oktober 2008 17:03


.. och jag funderar på att gå och lägga mig. Konstiga är att jag inte är speciellet trött med tanke på att sonen vaknade strax efter 05.00 imorse. Anledningen till att jag funderar skarpt på att lägga mig är min sons nya morgonvanor. Det blir tidigare och tidigare men även senare och senare läggning om kvällarna. Han sover bara 1 h på dagen och har en aktiv dag. Jag fattar inte vart han får all energi ifrån. Han är ju min son, då borde han vara jättelat och trött! Jag förstår inte det här.


Godnatt

Presentation

Omröstning

Vilken är din favorit thai-rätt?
 Penang gai
 Tom yam goong
 Phad thai
 Spicy wingbean salad
 Chicken cashewnut
 Tom ka gai
 Fried garlic & pepper
 Redsnapper in gingersauce
 Springrolls
 Chicken satay
 Green curry in coconutmilk
 Fried rice
 Masaman curry
 Red curry in coconutmilk
 Noodle soup
 Gai Pad King

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards