Alla inlägg under februari 2009

Av Sara - 28 februari 2009 11:26


Efter en lugn och faktiskt avkopplande frukost med familjen så åkte mannen och jobba. Jag och kidzen åkte ner till stranden. Blev inget bad eller solande idag utan mest lek i sanden, lillebror sov i hängmattan, systrarna gjorde thaiefterätt som jättegod. Jag börjar nog bli thai:are eftersom jag avskydde dessa typer av efterrätter tidigare.


Nu ska jag laga mat och fortsätta lyssna på lillebrors gråtande efter nappen. Ett j-la tjat om nappen hela tiden. Jag har satt mig själv i den här sitsen så jag kan väl inte säga så mycket.


Av Sara - 27 februari 2009 09:04


 Jag har fått en SEMLA!!! Tjoho vad gott! Min kära man tänkte på mig när han var på Koh Lanta. Jag blev helt paff när han kom in här på kontoret med en semla i handen åt mig. Den är i kylskåpet på kylning och nu vet jag inte riktigt hur jag ska planera upplägget. Jag måste nämligen snart åka och hämta dottern på skolan. Sedan lillebror på stranden och då brukar vi alltid bli fast där en halvtimme - timme och så länge vill jag inte att den ska ligga i en gassande varm bil. Så jag antar att jag får hämta alla barnen och sedan åka tillbaka hit på restaurangen och hämta semlan. Som jag sedan får smuggla ner i väskan så inte min barn ser den. För då måste jag ju dela med mig. Om 5 timmar får jag äta den, då har kidsen gått och lagt sig. Tjoho. Trevlig helg på er alla! 

Av Sara - 27 februari 2009 05:23


Nu har det gått 2 1/2 timme sedan jag åt frukost med min thaifamilj. Jissus vad starkt det var idag. Jag satt där och svettades, näsan den rann och vännerna skrattade MEN jag åt upp maten :)



Av Sara - 25 februari 2009 13:00


Mannen har idag åkt till Koh Lanta så jag och kidzen är hemma själva till på fredag. Ikväll kommer min kompis hem hit. Vi ska laga middag. Det blir tvårätters. Vi ska göra en pastarätt med lax då jag igår fick färsk parmesanost ifrån Tyskland. Sedan blir det Apple crumble som jag inte riktig har koll på vad det är men det är väl någon typ av äppelpaj med vaniljglass.


Igår var vi och åt middag med en kompis mamma som bor i Tyskland. Hon kommer varje år och hälsar på och tar med sig ostar, parmaskinka och rödvin till oss. Och barnen får massa kläder från hennes barnbarn som är 1 år äldre en dottern min. Hon bjöd ut oss på middag igår vilket var trevligt. Barnen uppförde sig bra och maten smakade gott.



Av Sara - 23 februari 2009 14:32


Sommarstugan på Alnön finns fortfarande till försäljning :) Fast det som gör mig lite fundersam är att ägaren skickade bara 4 bilder varav 2 bilder var på toaletten och 2 bilder på vardagsrummet. Inga bilder på de 2 sovrummen som finns eller altanen eller gäststugan eller friggeboden eller äppelträden eller, ja listan kan göras lång. Jag tror det är nått fel på stugan.


Restaurangen har gått ner i antal gäster den här månaden så imorgon är det dags för ett staff-möte där jag kommer att vara mindre snäll. Nu är det ord och inga visor!


Ikväll har vi barnvakt och nu har jag jobbat färdigt för ikväll. Klockan är halv nio så jag tror att jag ska ta och gå och äta middag med ett par vänner inkl min kära man.


hej hej

Av Sara - 23 februari 2009 04:46


...är barnen friska och dottern är tillbaks i skolan. Mannen har även han varit hos doktorn och fått en påse medicin men några tecken på friskhet visas inte för honom.


Iförrgår var vi hos frissan med lillebror. Jag tycker personligen att han blev jättefin medans mannen min tycker det ser ut som en pottfrisyr (han tillsammans med 2 manliga vänner uttryckte sig lite grövre-Hilterfrilla).


Igårkväll bjöd vi hem ett par vänner på middag. Det blev Spagetti med köttfärssås och mannen gjorde en mycket god äppelpaj. Tyvärr finns det inte Ädelvisp här så vi fick nöja oss med vanlig vispgrädde.





Av Sara - 19 februari 2009 15:46


..får jag nog lov att erkänna att jag är. Nu har jag surfat så mycket att jag surfat vilse bland flygtidtabeller och priser. Snyft, jag såg mig själv liggandes i poolen på Bali, springandes med barnen i vattenbrynet, håret svallar med vinden i solnedgången, tjocka färgglada tanter med stora örhängen och med rungande skratt.


Jag tar detta som ett tecken att vi måste köpa sommarstugan på Alnön!

Av Sara - 19 februari 2009 15:21


... det måste vara ett dåligt skämt. Mannen ringde och sa okay, låt oss boka Bali-resan. Glad i hågen sätter jag mig här och ska boka och betala. Tror ni inte de har höjt priset redan. Såååååååå skrattretande! Jag tror att deras datasystem känner av kundernas sökmotor och därefter höjs/sänks priserna. Åhh det är verkligen inte min dag idag :(

Presentation

Omröstning

Vilken är din favorit thai-rätt?
 Penang gai
 Tom yam goong
 Phad thai
 Spicy wingbean salad
 Chicken cashewnut
 Tom ka gai
 Fried garlic & pepper
 Redsnapper in gingersauce
 Springrolls
 Chicken satay
 Green curry in coconutmilk
 Fried rice
 Masaman curry
 Red curry in coconutmilk
 Noodle soup
 Gai Pad King

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards