Alla inlägg under september 2008

Av Sara - 30 september 2008 17:57

klockan 22.57


att säga godnatt. Vi ses imorgon igen. Fast troligen inte fören på kvällen eftersom det är sista dagen på Ramadan= barnflickan ledig= ingen tid för datorn då lillebror är med mig hela dagen.

Av Sara - 30 september 2008 09:12

Klockan 14.12


Jag och min man har precis varit och köpt en våningssäng åt kidsen :)


När vi var i Phuket sist så såg vi en passande våningssäng och vi tog med en broshyr hem och frågade dottern om hon skulle vilja ha en sådan. Varje kväll har hon frågat om jag kan ringa pappa och be honom köpa en sådan säng åt henne och lillebror. Nu har vi gjort det och jag kan inte vänta tills jag får se kidsens reaktion när de kommer och leverera den. De ska komma redan i eftermiddag.


Det som nu slog mig är att lillebror gå ur sängen när han vill. Framtills nu så har det varit ganska lätt att lägga honom. Man läser en saga, säger godnatt och lägger honom i spjälsängen. Oavsett om han är trött eller inte så har han funnit sig i det och somnat eller suttit i sängen och lekt. Nu kan han utan problem ta sig ur sängen när han vill.

Av Sara - 30 september 2008 04:42

Klockan 09.42

Min dotter vill ha en rosa livs levande katt när hon fyller år. Jag försöker förklara för henne att det finns bara rosa katter i gosedjursformat. Det vill hon inte ha. Hon vill ha en rosa livs levande katt som kissar och bajsar små runda bajsar som ibland är kletiga!

Av Sara - 29 september 2008 14:46

Klockan 19.46


Jag har satt mig själv rätt i smeten! Att jag aldrig kan hålla igen munnen! Som många av er känner till, så är jag ägare av en restaurang och vi har ett gäng svenska pensionärer som stammisar. Paret GB adresserade en fråga för ett bra tag sedan om vilka oljor jag använder i köket. Jag namngav samtliga oljor och sedan var följdfrågan om någon av oljorna ger högt kolesterolvärde. Jag hade inget svar på frågan och har sedan dess inte haft en tanke på detta. Nu några månader senare frågar de igenom om jag tagit reda på oljorna och kolesterolet. Dum som jag var så svarade jag att jag visste fortfarande inte och att det inte var högst på min prioriteringslista och att jag faktiskt inte bryr mig särskilt mycket. AJ AJ AJ vad jag bet mig i tungan. Nu tänker ni, jaha hon bryr sig inte om sina kunder. Det är klart att jag gör! MEN om ni hade suttit som en fluga på väggen och hört samtalet och bakgrunden så hade ni nog faktiskt förstått mig. Nu kommer ändå mitt dåliga samvete in och jag sitter här och funderar på att efterforska om palmolja eller soyabönsolja är så dåligt som mina kära pensionärersvänner säger. Någon som kanske redan har ett svar på min fråga så slipper jag surfa hela natten?

Av Sara - 29 september 2008 12:50

Klockan 17.50


Regnsäsongen är inte över. Regn varje dag. Grått och trist. Fast jag får väl inte klaga med tanke på att det fortfarande är uppåt 30 grader varmt. Skiftar mellan 28-32 grader ungefär.

Av Sara - 29 september 2008 09:25

Klockan 14.25


Imorse tänkte jag att idag ska jag piffa till mig lite extra. Så jag tog på mig ett par svarta hotpants och en lång kortärmad grå topp från Gina Tricot och till det ett färgglatt, långt halsband i alla regnbågens färger. Jag kände mig fräsch och redo att anta dagen. Då får min dotter syn på mig och säger: Men mamma, du ser ju ut som en tomte!!!


Jaha, tack sa jag och gick därifrån och ser min man ligga dubbelvikt över matbordet och försöker kväva sitt skrattanfall. 


Av Sara - 28 september 2008 16:15

Klockan 21.15


2000/2001 arbetade jag som reseledare i Hua Hin & Bangkok. Då arbetade jag tillsammans med ett svenskt par. Jag har inte träffat dem sedan dess men vi har haft sporadisk kontakt. Idag fick vi äntligen träffas igen och det var som om det var igår. Samtals ämnena flöt på där vi sist slutade och helt plötsligt så var klockan 20.00 Närmare 8 timmar försvann i ett nafs. De har flyttat till Phuket och kommer till en början att bo där över vintern för att se om de trivs eller inte. Min dotter var salig när vi åkte hem då hon fått leka med en svensk pojke hela dagen. Det är trots allt mycket lättare att utryckas sig på svenska då hennes ordförråd fortfarande är begränsat på engelska. Synd att de bor 2 1/2 h härifrån. Men nu får vi ytterligare en anledning att åka på weekends i Phuket.


Min man har varit med oss hela dagen och han följde t.om oss hem. Härligt at ha hela familjen tillsammans emellanåt. Det gör mig glad. Nu ligger han och sover men det gör mig ingenting. Vi har haft en underbar dag ihop. Vår son som normalt sätt sover 1 gång per dag har inte sovit någonting. Det som ska tilläggas är att han vaknade 05.00 och var vaken till 20.00 och är 18 månader. Undra när han vaknar imorgon.


Av Sara - 28 september 2008 05:45

Klockan 10.45


Jag har precis skapat en undersökning/omröstning. Behöver er hjälp för att se vilken thai-rätt som är populärast för att kunna skapa den ultimata setmenyn. Var med och rösta i högra kolumnen!

Presentation

Omröstning

Vilken är din favorit thai-rätt?
 Penang gai
 Tom yam goong
 Phad thai
 Spicy wingbean salad
 Chicken cashewnut
 Tom ka gai
 Fried garlic & pepper
 Redsnapper in gingersauce
 Springrolls
 Chicken satay
 Green curry in coconutmilk
 Fried rice
 Masaman curry
 Red curry in coconutmilk
 Noodle soup
 Gai Pad King

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards