Alla inlägg den 18 september 2008

Av Sara - 18 september 2008 05:23

Klockan 10.23

Igår var jag på vårt 4W-meeting (Women's Weekly Wednesday Workshop). Jag lämnade mannen med barnen lagom för godnattsagorna och åkte ner till restaurangen en sväng före 4W. Där möttes jag av en tom restaurang. Det är verkligen low low-season. Jag hoppas att det kommer att bli bättre i oktober. Bara de kan få ordning på sina politiska problem. Jag såg ett kort reportage på CNN igår och reporten stod och småskrattade. Jag vet inte vart jag ska börja att berätta så jag låter det vara. Det viktigaste för mig och alla andra som driver en verksamhet här nere är att de kommer fram till en lösning omgående så turisterna kommer hit. För det finns verkligen ingen grund till att avboka sina resor hit! Vi lever som normalt men om turisterna fortsätter avboka kommer vi, men framför allt lokalbefolkningen få lida en hel del. Inga turister= inget jobb=ingen inkomst.


Iallafall så hade jag och min väninna en trevlig middag. Var på en nyöppnad restaurang. Maten var väl sådär. Inget speciellt men det är alltid kul att få komma ut och träffa folk. Efter middagen gick vi vidare till en bar. Bartendern såg lite frågande ut när jag beställde en iskaffe och min väninna te.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken är din favorit thai-rätt?
 Penang gai
 Tom yam goong
 Phad thai
 Spicy wingbean salad
 Chicken cashewnut
 Tom ka gai
 Fried garlic & pepper
 Redsnapper in gingersauce
 Springrolls
 Chicken satay
 Green curry in coconutmilk
 Fried rice
 Masaman curry
 Red curry in coconutmilk
 Noodle soup
 Gai Pad King

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards