Alla inlägg den 22 september 2008

Av Sara - 22 september 2008 09:55

Klockan 14.55

 Nu har jag varit borta några dagar. Har spenderat helgen i Phuket då allting tog mycket längre tid än planerat. Som jag skrev sist så åkte jag i fredags eftermiddags. Väl framme i Phuket blev det en god middag och sedan till hotellet. Tror jag att både jag och min man somnade så fort vi lagt huvudet på kudden. Lördag morgon vaknade vi båda före väckarklockan ringde. Ingen frukost eftersom vi skulle iväg till sjuhuset och göra hälsoundersökningen. Den skulle ta 3-4 timmar men det slutade med att vi spenderade hela dagen där från 8.00 till 17.00 Då tyckte vi att det blev för sent för att köra hem då min man även skulle ha ett möte till före hemresa. Så vi fixade barnvakt en natt till åt barnen. Det blev en avslappnaden kväll med lite shopping (köpte ett par boxningshandskar, röda skitsnygga), en god middag på Sizzler och sedan, min mans favorit, bio med popcorn. Klockan var 22.00 innan bion var färdig och då skulle vi fixa boendet. Vi checkade in på ett "Mansion" som utvändigt så fint ut. Väl uppe på rummet så var det skitrisigt med mögel och ojordade kablar i duschen. Samt vad jag verkligen inte tycker om men som är typiskt thai- plasten var kvar på madrassen så när du vände på dig om natten så prasslade det!


Söndag morgon vaknade vi igen i ottan utav oss själva. När klockan var 08.00 och vi snurrat runder i sängen utan att lyckas somna om så klev vi upp. Fixade de sista ärrendena och sedan körde vi tillbaks hem igen.


Idag har jag varit och tränat thaiboxning och nu sitter jag på jobbet. Ska strax åka och hämta dottern på skolan och sonen som är på stranden. Sedan blir det hem och städa då "pricktestet" hos doktorn visar att jag är allergisk mot husdam och kvalster.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken är din favorit thai-rätt?
 Penang gai
 Tom yam goong
 Phad thai
 Spicy wingbean salad
 Chicken cashewnut
 Tom ka gai
 Fried garlic & pepper
 Redsnapper in gingersauce
 Springrolls
 Chicken satay
 Green curry in coconutmilk
 Fried rice
 Masaman curry
 Red curry in coconutmilk
 Noodle soup
 Gai Pad King

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards