Alla inlägg den 26 september 2008

Av Sara - 26 september 2008 13:15

Klockan 18.15

Äntligen är internet igång här hemma igen. Ett stort tack till min man, som fixade det. Jag visste att jag kunde räkna med honom!


Fredagkvällen har börjat, dottern sitter och tittar på Nasse, som morfar spelat in, och min son kommer titt som tätt och matar mig med popcorn. Fiskbullar och potatismos blev det till middag så mina barn tycker extra mycket om sin mor ikväll eftersom det är en stor favorit.



Av Sara - 26 september 2008 07:56

Klockan 12.56

Imorse kom min dotter in och viskar i mitt öra att nu är det ljust ute så nu kan mamma kliva upp och göra frukost åt henne och lillebror. Sedan kliade hon mig lätt på ryggen. Det var då jag fick min geniala idé. Våran dotter får lördagsgodis. Lördagsgodis är något som man inte kan ta för givet. Det får man om man varit en duktig och snäll tjej under veckan som varit. Det är här min idé kommer in. Kanske jag skulle tillägga att chansen till lördagsgodis ökar drastistk om man dagligen ger sin mamma 10 minuters rygg-kli. Det skulle nog funka ett år eller så tills dottern pratar med sina kompisar och hon upptäcker att de inte behöver klia sin mamma på ryggen för att få lördagsgodis. Hm, jag är kluven.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken är din favorit thai-rätt?
 Penang gai
 Tom yam goong
 Phad thai
 Spicy wingbean salad
 Chicken cashewnut
 Tom ka gai
 Fried garlic & pepper
 Redsnapper in gingersauce
 Springrolls
 Chicken satay
 Green curry in coconutmilk
 Fried rice
 Masaman curry
 Red curry in coconutmilk
 Noodle soup
 Gai Pad King

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards