Alla inlägg den 11 september 2008

Av Sara - 11 september 2008 06:23

Klockan 11.23


Hmm, har hamnat i någon slags koma. Får ingenting gjort. Sitter bara och surfar på allt annat än jobbrelaterat. Min personal håller just nu på att fixa golvet i restaurangen. Blandar cement och spacklar hål. Fingers crossed för att det ska bli bra! Sitter och funderar på om jag skulle ta och äta lunch för att sedan åka och veckohandla. Kylskåpet börjar få ett ganska högt eko. Eller ska jag sätta mig med budgetering. Pest eller kolera.... Jag tror jag börjar med att äta och sedan kan jag ta upp funderingen igen. Ska fråga min man om han vill äta lunch med mig. Han sitter 2 meter längre bort vid sitt skrivbord och det ser mest ut som surfning för honoms del oxå.

Av Sara - 11 september 2008 04:24

Klockan 09.24 i Thailand

Det blev en bra provsmakning igår. Kocken presenterade ett nytt upplägg av Toast Skagen samt en spännande förrätt med räkor, morötter, babymajs som rullats i risnudlar och sedan friterats, hm, låter kanske lite konstigt men det var jättegott och en mycket fin presentation. Ska se om jag kan ladda upp en bild lite senare. Till huvudrätt blev det en rätt med barracuda, skirat smör och en härlig röra med paprika, oliver och kapris. Sedan en stor stek. Baconrullad oxfile, potatiskaka och sauterade grönsaker. Pastarätten var presenterad fin i en korg gjord av typ smördeg. Penne med tomat, färsk basilika och räkor. Smakmässigt, ingen ny upplevelse= kommer inte på menyn. Efterrätt, äppelpaj med en stänk brandy i, mums mums. Så över det hela blev det en bra kväll och jag tror vi fick ett gäng foton som kan användas för reklammaterial, hemsida osv. Jag har inte sett fotona ännu. Väntar med spänning på att min vän ska sända över dem.





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken är din favorit thai-rätt?
 Penang gai
 Tom yam goong
 Phad thai
 Spicy wingbean salad
 Chicken cashewnut
 Tom ka gai
 Fried garlic & pepper
 Redsnapper in gingersauce
 Springrolls
 Chicken satay
 Green curry in coconutmilk
 Fried rice
 Masaman curry
 Red curry in coconutmilk
 Noodle soup
 Gai Pad King

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards