Alla inlägg den 19 september 2008

Av Sara - 19 september 2008 09:11

Klockan 14.11

I matväg så är det här bästa tiden på året. När ny meny ska skapas. För då får jag chansen att prova en massa godheter och man blir lite förväntansfull när man sitter inne på kontoret och inte vet vad man ska få på sin tallrik. Idag fick jag överraskningen med en personlig favorit bland de thailändska efterrätterna- Mango med stickyrice och sötkokosmjölk. Huvudrätten var oxå god. Kyckling i penang curry sås och ris men serverat på västerländskt sätt med sauteérade grönsaker. Lite fusion över det hela.

Det här är dagens lunch:


Av Sara - 19 september 2008 07:11

Klockan 12.11

Äntligen har jag kommit igång med träningen igen. Efter 10 veckors semester samt ett par veckor hemma så var det nu dags att ta tag i träningen igen. Mina Thaiboxningstränare var på mig härrom dagen om att det nu var dags att börja träna igen. Imorse så kände jag efter om jag hade ont i något ben eller magen men jag var fit-for-fight så det var bara till att hoppa i träningskläderna och börja svettas igen.


Om jag ska beskriva hur jag känner mig nu efter ett 2 timmars pass så är nog min bästa beskrivning: kroppen ömmar bara utav att skriva på tangentbordet. Undrar hur morgondagen kommer att bli. Ska bli intressant.


Efter jag hämtat dottern från kindergarden så ska jag åka och lämna henne hos ett par vänner. (Sonen är redan väl omhändetagen av en annan familj.) Jag tar sedan bilen över till Phuket, 2 timmars körning, för att möta min man som redan är på plats (jobbmöte). Imorgon ska vi göra en Hälsundersökning på sjukhuset och jag ska även göra ett allergitest för att finna ut vad jag är allergisk mot i huset. Berättar mer om det en annan dag. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken är din favorit thai-rätt?
 Penang gai
 Tom yam goong
 Phad thai
 Spicy wingbean salad
 Chicken cashewnut
 Tom ka gai
 Fried garlic & pepper
 Redsnapper in gingersauce
 Springrolls
 Chicken satay
 Green curry in coconutmilk
 Fried rice
 Masaman curry
 Red curry in coconutmilk
 Noodle soup
 Gai Pad King

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards