Alla inlägg under mars 2009

Av Sara - 27 mars 2009 13:20


Eftersom jag har mamma med man på besök så blir det glest mellan skriv-gångerna. Jag njuter av dagarna på stranden, en kall öl på mammas balkong, gratismiddag och ett stort lass avlastning vad det gäller barnfronten. Som tex ikväll. Dottern ska sova över hos sin mormor på hotellet samt gå ut och äta middag själv med dem ikväll. Jag är nu hemma med sonen. Tänkte att vi skulle få lite kvalitetstid tillsammans och starta med en middag tillsammans. Sonen tokvägrade äta och grät sig igenom måltiden. När vi skulle läsa en saga tog han boken och slängde den bakom sänggaveln. Sedan så har han diarée som gett mig 4 stinkblöjor på 2 timmar. Så, så kul var vår kvalitetstid ;)


Imorgon bär det av till Bangkok. BF = Barnfritt

Jag, min kära man, min kära mamma och hennes kära man. 2 nätter med bara vuxet sällskap.

Av Sara - 15 mars 2009 15:15


Jag vet inte om det är jag eller dottern som är mest förväntansfull inför morgondagen. Jag längtar till att få se dotterns min när hon får sina födelsedagspresenter som hon så länge har väntat på. Att hon efter det får besök utav våra goda vänner för frukost kommer att bli roligt. När hon sedan kommer hem från skolan väntar en ny överraskning- en ny dörr som jag har "designat". Hon började gråta igår när hon upptäckte att hennes dörr var borta. Så det ska bli kul imorgon när hon får tillbaka den och det är utsågat ett litet "mushål" i nederkant så kidzen kan krypa igenom för att komma in på deras rum.


Efter detta så ska vi åka till flygplatsen och hämta upp mormor och gummimorfar!


Vilken dag va!?!

Av Sara - 15 mars 2009 12:55


Imorgon fyller dottern 4 år och hon längtar sååå mycket så hon vill gå och lägga sig tidigt idag. För då fyller hon år fortare. Så kvällens badning och tandborstning gick i ett naffs. Klara för natten och klockan är inte ens 7.


Iallafall när de var färdig badade och dags för tandborstning fick sonen ett utbrott som gjorde mig paff. Han blev jättearg för att jag skulle borsta hans tänder först (samma sak varje kväll. Jag borstar först, sedan får de borsta). Han blev superarg och grät sig igenom tandborstningen. När jag var färdig gav jag honom tandborsten eller det var snarare så att när jag var färdig så ryckte han tandborsten ur min hand och tittade mig i ögonen och kastade tandborsten på mig och vände sig om och gick ut från badrummet.


Där satt jag kvar paff och mållös!

Av Sara - 14 mars 2009 08:34


Jag har fått tandvärk.... snyft..

Av Sara - 13 mars 2009 12:57


Nu är det bara 3 dagar kvar till dottern fyller 4 år OCH min kära mamma kommer. Dottern är väldigt längtansfull då hon tycker att det ska bli såååååå kul att fylla år och den bästa presenten är att mormor kommer. Vi har gjort en nedräkningskalender och varje dag kryssar vi för en dag. Eller som dottern säger: Mamma vi måste kissa för en dag. Kryssa - kissa, tja det låter kanske lika dant i hennes öron.

Av Sara - 9 mars 2009 15:16


Här kommer några bilder ifrån kalaset som ägde rum utomhus så jag såg aldrig invändigt. Trevlig trädgård!

Av Sara - 9 mars 2009 15:02

Singapore resan var verkligen kanon. Jag känner mig kanske inte direkt utvilad då 12 timmars shopping gör en lite sliten. Däremot känner jag att miljöombytet gjorde susen. Direkt från Phukets flygplats åkte jag till barnkalaset där dottern och mannen befann sig på. En tjej som började i dotterns klass för ett par månader sedan, fyllde 4 år. Deras hus och tomt var enorm. Spana in fotona.


Singapore har fått mig att uppskatta sushi. Japp, ni läste rätt Sushi. Det var superbt gott. Vi åt alla tänkbara kontinenters mat. Italienskt,Mexicanskt, Egyptisk, Pizza (skulle inte vilja klassa den som Italiensk mer Amerikansk) och Japanskt.


Bästa shoppingen blev IKEA 5 ½ timme. Vi spenderade oxå lång tid på 3 olika Toys R us där många presenter till kidsen inhandlades. Till mig blev det en tröja och en klänning på Esprit OCH min rosa fina Sony cybershot kamera J.


En rolig händelse var när ”Husan” skulle koka kaffe åt mig. Hon hällde i 6 delar vatten och frågade mig om jag ville ha 1 eller 2 skopor kaffe. Jag sa 6 skopor kaffe till 6 delar vatten. Hon tittade lite konstigt och upprepade vad jag sa i en frågande min. När jag senare frågade min nyfunna vän (ägarinnan av huset som även är granne med min reskamrat här i Aonang) så visade det sig att hon normalt tar 2 skopor till 7 delar vatten. Inte undra på att engelskmännen dricker te. De vet ju inte hur man tillreder riktigt kaffe!


Idag har jag varit dålig. Migrän med kräkningar så jag har varit hemma hela dagen. När dottern kom hem så frågade hon om vi kunde måla tillsammans. Jag förklarade att mamma mår inte så bra och har kräkts. Dottern svarade glatt: Mamma, du kan rita ändå. Du behöver ju inte kräkas på teckningen.Godnatt alla nära och kära!

Av Sara - 5 mars 2009 02:31


Singapore nu har jag anlant!


Igar akte vi direkt fran flygplatsen till IKEA. Dar spenderade vi 5 1/2 timme. Borjade med en 10 kullbullar tallrik. Tog ett break i mitten och at SEMLA(tjoho!) och drack kaffe.


Tanken var att vi darefter skulle aka till "hotellet" som inte ar ett hotell utan min reskamrats granne i Thailand. Hm, hur gick det har ihop nu da. Jo, de vi just nu bor hos har sitt semesterhus i Thailand. Det huset ar typ dubbelt sa stort som varat + en shysst pool. Iallafall, klockan var sa mycket sa vi akte inte ute igen. Vi blev hemma och de bjod pa en god middag. De har en Husa som stadar, lagar mat, passar barnen, tvattar.


Nu ska vi ata frukost och sedan anta dagens utmaning- shopping!


Tack Alskling for att jag fick lana ditt visakort :)

Presentation

Omröstning

Vilken är din favorit thai-rätt?
 Penang gai
 Tom yam goong
 Phad thai
 Spicy wingbean salad
 Chicken cashewnut
 Tom ka gai
 Fried garlic & pepper
 Redsnapper in gingersauce
 Springrolls
 Chicken satay
 Green curry in coconutmilk
 Fried rice
 Masaman curry
 Red curry in coconutmilk
 Noodle soup
 Gai Pad King

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards