Alla inlägg den 28 oktober 2008

Av Sara - 28 oktober 2008 17:03


.. och jag funderar på att gå och lägga mig. Konstiga är att jag inte är speciellet trött med tanke på att sonen vaknade strax efter 05.00 imorse. Anledningen till att jag funderar skarpt på att lägga mig är min sons nya morgonvanor. Det blir tidigare och tidigare men även senare och senare läggning om kvällarna. Han sover bara 1 h på dagen och har en aktiv dag. Jag fattar inte vart han får all energi ifrån. Han är ju min son, då borde han vara jättelat och trött! Jag förstår inte det här.


Godnatt

Av Sara - 28 oktober 2008 14:54


Nu kan jag säga utan att överdriva: Oj, vad mycket jobb det finns att göra. Har ni inte märkt att jag inte är lika aktiv i bloggen längre? Första tecknet på att högsäsongen dragit igång.


Igår hade vi full restaurang, idag har vi nästan full (kl.20.25) med en möhippa på 20 pax. Imorgon har jag buffé för 36 pax. Samtidigt håller jag på att fixa nya menyer, hemsida, reklamblad, klistermärken, ny drinklista, rekryterar personal, ta hand om reseledarna, fixa välkomstmöten på restaurangen och min dotter har givetivs skollov den här veckan.


Tur att det fungerade utmärkt igår med barnflickan. Imorgon ska dottern sova över hos GB och sonen hos Familjen. Jag ska efter jobbet parta med reseledarna och min man :) Så det innebär väl 3 öl fördelat på 5 timmar. Det funkade ju sist.



Presentation

Omröstning

Vilken är din favorit thai-rätt?
 Penang gai
 Tom yam goong
 Phad thai
 Spicy wingbean salad
 Chicken cashewnut
 Tom ka gai
 Fried garlic & pepper
 Redsnapper in gingersauce
 Springrolls
 Chicken satay
 Green curry in coconutmilk
 Fried rice
 Masaman curry
 Red curry in coconutmilk
 Noodle soup
 Gai Pad King

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards