Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Sara - 19 oktober 2008 09:52

Klockan14.52


Imorse åkte jag och kidsen till flygplatsen för att hämta min mans-partners- familj. Dottern var på glatt humör för att vi skulle till flygplatsen. Väl där blev det inte lika roligt. Hon trodde att vi skulle flyga flygplan och började tjata om att hon ville åka till mormor. Jag försökte förklara att det inte gick och att vi måste jobba lite mer för att tjäna ihop pengar till flygresan. Snäll som min dotter kan vara så erbjöd hon sig att vi fick ta av hennes pengar i sparbössan. Så söt!!


Nu har jag hållt på att städa i evigheter. Igår var aircondition-firman här hela dagen för att ta bort den stora klumpiga aircon i köket och sätta in 2 små istället. Som inte väsnas! Nu finns det byggdamm överallt.


Något mer som hände var att jag igår var uppe och sniffade på aircondition för ända sedan jag kom hem från semestern i Sverige så har jag kännt en otäck doft i köket, till och från. Min man har inte kännt någonting. Jag tycker det luktar kadaver eller liknande. Iallafall så tyckte jag lukten kom ifrån aircon. Tyvärr var fallet inte så. Killarna meddelade glatt att ovanför aircon är det ett litet hål i taket och där ligger troligen en råtta eller dyligt och stinker. Deras åtgärd var att spackla igen hålet! Sedan sa de att om lukten inte går bort så får jag nog ta hål i taket och kolla. Nu väntar jag på att min man ska komma hem så får vi se vad vi ska göra.


Jag tror faktiskt att detta kan vara orsaken till min allergi. Jag hade en kompis över härrom kvällen och efter ca 30 min fick hon ett allergi-anfall och fick ta sin astmamedicin pga svårighet att andas. Hennes näsa, hals och ögon kliade, precis som för mig. Hon brukar bara få den reaktionen när det finns pälsdjur i huset. Vilket inte vi har. Otäckt när man inte vet vad som ligger där upp på innertaket och stinker och ger problem.

Av Sara - 19 oktober 2008 09:03

Igår stax mannen till Phuket och stannade över natten. Jobb, jobb och jobb. Iallafall så åkte jag och kidsen på ett evenemang. Evenemanget är att skapa ett nätverk mellan västerlänningarna som bor här. Bra idé men dömt för att misslyckas då AoNang inte är tillräckligt stort. Iallafall så bestämde jag mig för att inte dömma ut det direkt, så jag gav det en chans och deltog igår. Jag var sist dit och först därifrån. Behöver jag säga något mera?


Inatt så sov jag då själv med barnen och det gick jättebra! Trots att det blåste upp till värsta regnovädret och det åskade och blixtrade omvartannat halva natten och barnen vaknade och var rädda, så gick det bra. Jag var faktiskt inte rädd. Jag tänkte som så här. Inbrottstjuvarna är till 100% thaiare och thaiare tycker inte om att bli blöta utav regn så de ligger säkert hemma och sover de med.  Mina barn vaknade och blev jätterädda för ovädret (vilket jag faktiskt kan förstå för det var ett riktigt oväder). Så jag tog med kidsen in till våran säng så fick de sova brevid mig. Jag i mitten (ihopträngd).


Imorse 06.15 vaknade vi utav en jättesmäll. Jag tror det var ett elskåp som exploderade för det var en grymsmäll och granngatan fylldes utav rök. Sedan blev det strömavbrott och 1 timme senare var elverket här.



Presentation

Omröstning

Vilken är din favorit thai-rätt?
 Penang gai
 Tom yam goong
 Phad thai
 Spicy wingbean salad
 Chicken cashewnut
 Tom ka gai
 Fried garlic & pepper
 Redsnapper in gingersauce
 Springrolls
 Chicken satay
 Green curry in coconutmilk
 Fried rice
 Masaman curry
 Red curry in coconutmilk
 Noodle soup
 Gai Pad King

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards