Alla inlägg under oktober 2008

Av Sara - 19 oktober 2008 09:03

Igår stax mannen till Phuket och stannade över natten. Jobb, jobb och jobb. Iallafall så åkte jag och kidsen på ett evenemang. Evenemanget är att skapa ett nätverk mellan västerlänningarna som bor här. Bra idé men dömt för att misslyckas då AoNang inte är tillräckligt stort. Iallafall så bestämde jag mig för att inte dömma ut det direkt, så jag gav det en chans och deltog igår. Jag var sist dit och först därifrån. Behöver jag säga något mera?


Inatt så sov jag då själv med barnen och det gick jättebra! Trots att det blåste upp till värsta regnovädret och det åskade och blixtrade omvartannat halva natten och barnen vaknade och var rädda, så gick det bra. Jag var faktiskt inte rädd. Jag tänkte som så här. Inbrottstjuvarna är till 100% thaiare och thaiare tycker inte om att bli blöta utav regn så de ligger säkert hemma och sover de med.  Mina barn vaknade och blev jätterädda för ovädret (vilket jag faktiskt kan förstå för det var ett riktigt oväder). Så jag tog med kidsen in till våran säng så fick de sova brevid mig. Jag i mitten (ihopträngd).


Imorse 06.15 vaknade vi utav en jättesmäll. Jag tror det var ett elskåp som exploderade för det var en grymsmäll och granngatan fylldes utav rök. Sedan blev det strömavbrott och 1 timme senare var elverket här.



Av Sara - 17 oktober 2008 18:13



Igår anlände resårmadrasserna till kidsens sängar. Så igår sov sonen i sin nya stora säng för första gången. Det finns ett stöd längstmed ena långsidan men jag la ändå dotterns gamla madrass på golvet ifall att han skulle ramla ur sängen. Söt som han är så somnar han på tvären dvs på kortändan och då jag lagt kuddar vid sidorna så låg han helt ihopkrupen. Samma sak skedde ikväll. Han ligger upptryckt i ena hörnet. Det stämmer nog att små barn inte trivs i stora luftiga sängar utan vill känna stöd vid sidorna. Dottern lyckades komma in till oss under natten utan att väcka varken mig eller mannen min. Hon hade ett nöjt leende på läpparna i morse.


Det som jag upptäckte i morse, som var possitivt, var att sonen inte började gråta som han brukar utan han gick själv upp och satte sig och lekt ute vid deras lekhörna i vardagsrummet. Jag vet faktiskt inte hur länge han satt där fören han kom in och väckte oss. Jag såg bara bevismaterial (leksaker utdragna och utspridda över golvet) i vardagsrummet som visar att han varit där och lekt.


Nu ska jag gå och lägga mig av ren uttråkning. Är inte direkt trött så jag funderar på att läsa den dåliga boken jag började på härrom dagen. Då kanske jag blir trött ;)


Godnatt

Av Sara - 17 oktober 2008 18:03

klockan 23.03


....själv 6 dagar utav 7, vecka ut och vecka in är verkligen jätte jätte tråkigt!

Av Sara - 17 oktober 2008 08:39

Igår när jag körde längstmed strandvägen i Aonang så kom jag precis vid solnedgången. Jag stannade, vevade ner rutan och knäppte ett kort med min kära Omnia-mobil :)

Av Sara - 17 oktober 2008 06:57

Klockan 11.57


Oj oj oj vilket träningspass det var idag (och i ondags). Push-ups, sit-ups, hävstång, mer sit-ups, vader, skenben, lår osv. Lite stretching och sedan 100 % thaiboxning där vi hade  4 stationer. På varje station gjorde vi tex 10 kickar per ben, sedan samma på de övriga 3 stationerna. Först boxning, sedan armbåge, knäkick, benspark. Därefter var jag heeeeelt slut. Riktigt skoj!


Jag har även börjat tänka på vad jag äter. Nä förresten, det har jag inte. Jag har börjat tänka på vad jag borde äta, men inte börjat ännu. Imorse skulle jag börja ta min första "Wheatgrass drink"- Vetegräs dricka men det blev så fel. Jag tog en klunk kaffe och sedan vetegräset och det smakade skit. Så jag var tvungen att prioritera vad som var viktigast och det blev kaffet. Så vetegräs-drinken står där hemma på köksbänken och väntar på bättre tider.


På vägen till jobbet inhandlade jag 1 kg mango så till mellanmål idag blir det mangoshake. Ska försöka börja göra smoothies oxå. Tror det är bra för både mig, mannen och varför inte kidsen. 


Av Sara - 16 oktober 2008 12:30

Klockan 17.30


Lillebror har brännt sig på armbågen! Familjen som passar honom var helt förtvivlade när jag kom för att hämta honom. I förmiddags så brände sonen sig på en gryta. Nu har han ett brännmärke stort som en 5 krona strax nedanför armbågen. De la direkt en huskur gjord av färsk aloe vera. Nu tog jag bort bandaget och satte på typ Idominsalva och lätt gasbinda. Tror ni det funkar bra???? Ska jag ta bort det över natten??? Normalt sätt så säger man ju att det är bra att det får luftas.


Om en stund ska jag och barnen på en invigningsfest av ett nytt bageri som inte ligger så långt ifrån vårat hus. Det skojiga med det hela är att de kallar festen Grand opening. Fast de har varit öppet sedan april månad, haha.


Av Sara - 16 oktober 2008 08:02

Klockan 13.02


Min granne har nyligen kommit tillbaks från 6 månader i Finland. De har en dotter som är i samma ålder som min son och jag har sett framemot att få dem tillbaka som grannar. Nu vet jag inte längre om jag är glad eller inte. Hon är så negativ och allt (och då menar jag allt) är bara skit. Hon vill inte vara här men kan inte tänka sig en vinter i Finland. Hon tycker det är för varmt här, för skitigt, för hög luftfuktighet, hennes man jobbar förmycket (han är en konkurrent till min man... samma typ av firma) och kommer inte hem fören 17.30 om kvällarna. HAHAHAHA 17.30 Skämtar hon!!! Skulle min man komma hem vid den tiden så tolkar jag det som att han tar en ledig dag! Iallafall så varje gång jag träffar henne (hon knackar på  min dörr så fort jag kommer hem) så är det något nytt hon klagar över. Idag ringde hon t.om och storgråter i telefonen. Nu visar det sig att hon hade mögel i kylskåpet (ja, det kanske inte är det bästa att ha i sitt kylskåp) och frågade om hon kunde få lämpa över sina kylvaror i vårt kylskåp/frys. Självklart sa jag. Sedan tog jag med henne på en shoppingrunda och inhandlade ett nytt kylskåp. Dessa 2 timmar har jag hört allt som inte är bra med det här landet och befolkningen. Det kryper i hela kroppen på mig för jag blir så irriterad. Jag trivs jättebra och jag vill inte höra på henne hur dåligt allt är. Jag vill inte få en negativ bild i mitt huvud. Jag sa ifrån att nu räcker det. Du måste börja tänka possitivt annars kommer det aldrig att funka.


Nu ska jag gå ut och sätta upp mina 3 nyinhandlade parasoll till restaurangen. Blåa så klart ;)


Av Sara - 14 oktober 2008 04:33

... barnens våningssäng ut.


Presentation

Omröstning

Vilken är din favorit thai-rätt?
 Penang gai
 Tom yam goong
 Phad thai
 Spicy wingbean salad
 Chicken cashewnut
 Tom ka gai
 Fried garlic & pepper
 Redsnapper in gingersauce
 Springrolls
 Chicken satay
 Green curry in coconutmilk
 Fried rice
 Masaman curry
 Red curry in coconutmilk
 Noodle soup
 Gai Pad King

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards