Alla inlägg under oktober 2008

Av Sara - 14 oktober 2008 03:56

... läsa en bok igår men redan efter 5-6 sidor så gav jag upp. Det kändes som en riktig skitbok. Jag antar att jag måste ge boken en chans till. Att dömma en bok efter 6 sidor är nog inte rätt. Fast jag tror nog att den är dålig eftersom jag inte ens kommer ihåg titeln eller författaren....


Idag kommer mannens partner med morgonflyget. Han kommer att vara här ett par veckor (fast åka runt lite). Jag har redan styrt om min W4-kväll då jag vet att det inte kommer att ske. Så min väninna kommer hem till mig istället och tar med sig mat. Så kanske vi köper en DVD och slappar i soffan. Nävisstja, jag har ju ingen soffa! Kul att bjuda hem en vän på en DVD-kväll och så får hon sitta på golvet. Har jag tur så ringer de från möbelföretaget och berättar att barnens resårmadrasser har anlänt. Isåfall kan jag ta dotterns gamla madrass och fixa en liten sitthörna vid TV.


Visst nämnde jag att vi köpte en våningssäng åt barnen och när den väl kom hem så har de skickat med förstora madrasser. Vi skulle ha fått madrasserna i torsdags.

Av Sara - 13 oktober 2008 17:36

klockan 22.36


Är det ingen som tycker om thai-mat?? Eller glömmer ni bara bort att gå in och rösta på eran favorit ???


Nu ska jag gå och lägga mig. Funderar på att börja läsa en bok men har beslutsångest för vilken. Känns inte som att jag har någon bra bok hemma. Jag skulle vilja ha en sträckläsningsbok. Du vet en sådan bok som du bara väntar på att få läsa vidare i. En bok som du t.om drömmer om. En bok som du räknar minuterna till barnen ska gå och lägga sig, så att du får läsa färdigt boken. En sådan bok skulle jag vilja ha just nu.

Av Sara - 12 oktober 2008 14:45

Klockan 19.45


Idag har vi haft en riktig familjesöndag! Mannen har varit hemma och på förmiddagen lekte vi och slappa framtill lunch. Då åkte vi ner till restaurangen och käkade (mannen jobbade en stund medan vi 3 åt). Därefter blev det en sväng in till Krabi och till farbror doktorn. Det var dags för kidsen att vaccinera sig. Båda barnen skötte sig exemplariskt och grät bara en kort skvätt.


Efter doktorn blev det en sväng till trädgårdsmästaren och jag kollade på nya krukor till restaurangen. Mannen och dottern somnade i bilen och sonen satt och vinkade till mig genom fönstret när jag stod och prutade priserna med ägaren.


Efter shoppingrundan bar det av till affären. Mannen ville ha sin favoritmaträtt- Tacos! Så vi gjorde våra inköp och behövde bara åka till 4 olika affärer... Vi åkte hem, fixade korv-middag åt barnen då de inte är så förtjust i tacos (samt att klockan började ticka iväg). Efter deras middag fick de titta på en nyinköpt DVD-film, Lilo & Stitch (vet inte vad den svenska titeln är). Iallafall så var dottern nöjd och sonen tultade omkring i huset och småpratade med sig själv. Förresten, imorse så trillade han ner från sängen och har just nu en gigantisk fläskläpp och ett nytt blåmärke i pannan.


Nu läser mannen en godnattsaga för barnen och jag njuter över att kunna sitta här och slippa ta fajten med dottern. Hon vill inte sova i sin säng.... suck.


Av Sara - 11 oktober 2008 16:53

Att gå och lägga sig och titta på TV i sängen. Min man kom hem tidigt

(21.00) idag oxå :) och han sover redan. Han har varit i Khao Lak med jobbet så han var sliten efter allt bilkörande. Det gör mig inget att han sover. Det räcker med att få ha honom här hemma så är jag nöjd.



Av Sara - 11 oktober 2008 13:27

....sov lillebror över hos Familjen och jag frågade mannen om vi kunde gå ut och äta middag tillsammans med dottern. Så vi 3 gick till ett favoritställe och jag åt Struts med pepparsås. Smaskens. Vi var hemma igen redan före 20.00 och vi la oss alla 3 i sängen för att titta på veckans avsnitta av "Survivor" (har den amerikanska version här). Vad händer då, jo jag somnar under programmets gång och vaknar mitt i natten. Det här är andra gången jag somnar när mannen äntligen är hemma. Vad beror det på?


Jag har en teori. Eftersom jag fortfarande inte riktigt kan somna innan mannen kommer hem pga inbrottsincidenten i Februari, så tror jag att när han äntligen är hemma så slappnar jag av och somnar direkt. Fast det känns faktiskt som att jag kan börja slappna av mer och mer här hemma och det har hänt att jag har lyckats somna före mannen kommit hem. För er som inte känner till händelsen i Februari så i korta drag. Jag vaknade av att det stod en man i sovrummet vid fotändan av sängen. Värsta upplevelsen!


Det känns bra att det börjar vända men det tar nog ett tag till före jag kan sova själv utan problem.

Av Sara - 11 oktober 2008 09:11

Klockan 14.11


Har suttit och studerat en myrstig och kommit underfund med att nar en myra korsar en annan myras vag sa stannar de upp en sekund och sedan gar de vidare. Vad gor de egentligen? Halsar de pa varandra? Kindpussas de? Luktar de pa varandra for att se att det ar en i truppen?

Av Sara - 10 oktober 2008 08:04

I lördags informerade min man mig att på tisdag kommer våra 2 nuvarande soffor att flyttas ner till våran butik på Koh Lanta. Jag och min dotter ställde samma fråga till min man: -Men vart ska vi då sitta när vi tittar på TV??? Min man var snabb att svara: -Gör som thailändarna, sitt på golvet. Så just nu sitter vi på golvet och tittar på TV. Vilket vi kommer att göra ett bra tag framöver, trodde jag.


I förrgår så var mannen i Phuket och jobbade. Jag fick stora chocken när han kommer hem och visar upp ett kvitto. Han har beställt och betalat för en ny soffa. Vi var där för ett tag sedan och då provsatt vi lite olika typer och en såg helt okey ut men jag sa till min man att den är för stor. Det tyckte inte han för det är den som han har köpt.


Jag är fortfarande helt kluven. Han som normalt sätt knappt kan inhandla en tröja till sig själv har gått och köpt en hörnsoffa! Tur att han har bra smak!!! Soffan levereras om 1 månad.


Vad tycker ni om den? Tänk på att vi bor i Thailand, utbudet är inte allt för stort. Visst det finns snygga design soffor men till löjligt höga priser.

Av Sara - 9 oktober 2008 12:27


Redan under bröllopet så märkte jag att sonen inte var på topp. Nu är vi hemma igen och sonen har feber och är lite kinkig. Det strular alltid med förkylningar, feber och hosta den här tiden på året då det kan vara över 30 varmt och 5 minuter senare så öppnar himlen sig och det spöregnar och blåser starka vindar. Det blir inte bättre av att gå mellan aircondition/luftkonditioneringen och ut i värmen och sedan in i kylan och ut i regnet osv. 


Snart anländer det första charterplanet och då brukar kräksjukan komma samt den svenska förkylningen.

Presentation

Omröstning

Vilken är din favorit thai-rätt?
 Penang gai
 Tom yam goong
 Phad thai
 Spicy wingbean salad
 Chicken cashewnut
 Tom ka gai
 Fried garlic & pepper
 Redsnapper in gingersauce
 Springrolls
 Chicken satay
 Green curry in coconutmilk
 Fried rice
 Masaman curry
 Red curry in coconutmilk
 Noodle soup
 Gai Pad King

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards