Alla inlägg den 27 november 2008

Av Sara - 27 november 2008 11:53


 Idag ringde de från skolan för att informera mig om att dottern ramlat och slagit i bakhuvudet och att de stoppat blödningen och rengjort såret. Jaha, sa jag. Är det illa så att hon behöver se en doktor? Nja, näää det troooor jag inte. Kanske.


Hm??? Tror inte??? Jag ville självklart få ett tydligt och rakt nej ifrån lärarinnan. Så självklart blir man en orolig föräldrer och åker dit. Min dotter springer glatt emot mig och pekar på huvudet och säger: Mamma, jag har ett hål i huvudet och det blöder!


Ja, hon har ett jack i huvudet ca 12 mm och det såg djup ut. Så jag tog henne till farbror doktorn som rengjorde såret och bekräftade att det var djupt. Han bandagerade huvudet på henne och om blödningen fortsätter så ska vi tillbaks och sy. Det första som slog mig när jag såg dotterns inbandagerade huvud var min kära morfar när han gjorde illa sig på en domkraft på örat. Ungefär så rolig ser min dotter ut just nu. Jag har bildmaterial om någon vill se.


Dottern mår nu bra. Blödningen har stoppat. Hon har fått glass på McDonalds och godis från SevenElven (trots att det inte är lördag) och fick spenderar eftermiddagen på stranden med lillebror (hon fick faktiskt välja- vara med mamma eller lillebror).


Presentation

Omröstning

Vilken är din favorit thai-rätt?
 Penang gai
 Tom yam goong
 Phad thai
 Spicy wingbean salad
 Chicken cashewnut
 Tom ka gai
 Fried garlic & pepper
 Redsnapper in gingersauce
 Springrolls
 Chicken satay
 Green curry in coconutmilk
 Fried rice
 Masaman curry
 Red curry in coconutmilk
 Noodle soup
 Gai Pad King

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards