Alla inlägg den 19 november 2008

Av Sara - 19 november 2008 16:20


Godnatt nära och kära.

Sov så gott och dröm sött.

Jag ska lägga mig brevid min kära

pruttande dotter som stinker fis.

Vi ses imorgon.

Av Sara - 19 november 2008 14:23


9.990 Baht är ungefär 2000 sek. Det låter väl som ett bra pris?


Av Sara - 19 november 2008 13:47


Igår var man bakis hela dagen. Idag huvudvärk. Blir nog sängläge tidigt ikväll. Mannen har åkt till Phuket och kommer inte hem före imorgon.


Restaurangen snurrar på bra. Idag var jag och inhandlade en LCD-skärm 26 tum LD för 9.990 Baht. Det är väl ett bra pris?? Normalpris 19.990 och de hade bara skyltexemplaret kvar. Så jag köpte den. Lurad eller inte, det vet jag inte. Jag köpte den till restaurangen. Ska ha den i lekhörnan och visa barnfilmer så föräldrarna stannar kvar och dricker sig en cocktail, och jag tjänar mer pengar ;)


På lördag kväll ska jag och familjen tillsammans med ett annat par åka ner till Koh Lanta. Stannar där till på måndag. Vi ska bo på Blue Village, vilket innebär att kidsen får träffa Bamse.  Paret vi ska åka med jobbar för Fritte och de fixade i veckan en varsin Bamse t-shirt, keps och väska åt kidsen. Så nu är de så spända. Ska bli skoj. Männen får jobba lite och jag och tjejkompisen ligger vid poolen med kidsen på söndag.


Jag har en bekännelse. Jag har inte tränat på 3 veckor! Och nu kommer jag på så jäkla bra bortförklaringar för att inte träna. Jag måste jobba, jag har ingen barnvakt, jag har huvudvärk, det regnar, det är för varmt, jag är hungrig osv osv. Listan har inget slut.


Nu väntar Nutella-burken och TV på mig.

Presentation

Omröstning

Vilken är din favorit thai-rätt?
 Penang gai
 Tom yam goong
 Phad thai
 Spicy wingbean salad
 Chicken cashewnut
 Tom ka gai
 Fried garlic & pepper
 Redsnapper in gingersauce
 Springrolls
 Chicken satay
 Green curry in coconutmilk
 Fried rice
 Masaman curry
 Red curry in coconutmilk
 Noodle soup
 Gai Pad King

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards