Alla inlägg den 10 november 2008

Av Sara - 10 november 2008 16:33


... och jag säger godnatt och sov så gott. Imorgon ska jag nog testa ett nytt Muay Thai (thaiboxning) gym.

Av Sara - 10 november 2008 12:59


... mig trött eftersom jag inte sov så bra inatt då lillebror inte mådde bra. Satt en stund i soffan och tittade på tv med kidsen och den som somnade det var jag. Vaknade av att dottern säger åt mig: -Ska du sova så får du gå och lägga dig i din säng. Okay mamma! Annars så bär jag och lillebror in dig lite senare.


Idag fick jag hem en lapp ifrån dagis. Den är handskriven och jag har aldrig tidigare fått någon sådan. Problemet är att allt står på thai och jag kan inte läsa ett endaste ord. Jag hoppas inte dottern hittat på nått tok. Hon kom hem idag och berättade att hon bråkat med en annan tjej. När jag frågade varför så berättar hon att tjejen kallat henne för Kee-mah, vilket på svenska betyder Hundbajs!

Av Sara - 10 november 2008 12:01


Har precis gjort min första Smoothie. Den blev mycket uppskattad hos kidsen. Jag gjorde en med banan, björnbär, jordgubb och naturell yoggi. Björnbären och jordgubbarna hittade jag hos grossisten till restaurangen och det funkade utmärkt för då behövde jag inte lägga i någon is. Nästa gång ska jag ha i lite mer yoggi, den blev lite väl "seg" idag.


Av Sara - 10 november 2008 08:12


Igår var min man ledig (och bakis) så jag lät honom vara (nästan) framtill 11.30 Då tyckte jag att det var på tiden att hitta på något. Kidsen åkte ner på stranden (eftersom det var Ma & Pa sista dag på stranden så ville de ha dem en stunde) och vi åkte och hämtade en kompis. Sedan blev det en tur in till Krabi stad och en god lunch på en italiensk restaurang. Männen verkade hungriga efter gårdagens festande och svullade i sig en varsin familjepizza. Jag nöjde mig med en pastarätt.


Sen gjorde vi nått jag aldrig tidigare provat på. Vi åkte till Golf Driving Rang:en och slog några hinkar. Det var superskoj och jag fick t.om beröm. Jag lyckades att komma till 70 meters skylten och det får man väl godkänt på för att vara första gången?!


Efter golfandet så åkte vi och hämtade upp kompisens flickvän som varit ute och dykt. Hämtade kidsen och sen blev det fika och slapp hemma i våran nya soffa.


Igårkväll vaknade sonen med hög feber och jättesvårt för att andas. Det lät som astma och jag gav honom medicin och han fick sova i våran säng. Det konstiga är att imorse när han vaknade så var allt som borta och han var helt återställd. Hm, vi får se hur han mår i eftermiddag när jag hämtar honom.


Dottern vill inte gå på dagis längre eftersom hennes lärarinna har råkat ut för en bussolycka, utanför Bangkok, och inte kan jobba. Ersättningslärarinnan är jättesöt och snäll men kan inte jämföras med den andra lärarinnan. Idag fick jag ett mail ifrån henne där hon ber mig hälsa min dotter och att hon saknar henne. Jag mailade tillbaks för att se om hon fortfarande är kvar i Thailand eller åkt hem till Philipinerna igen. Hon kommer inte tillbaks fören i januari igen. Lite jobbigt att se sin dotter ledsen. Hon ber mig varje morgon om att få följa med lillebror på stranden istället för att vara på skolan. Eller så säger hon att hon kan hjälpa mig och jobba. För jobba det vet hon att mamma och pappa måste göra för annars kan vi inte åka och hälsa på mormor i Sverige. Ibland säger hon att jag får jobba jättelänge för då dröjer det kortare tid till vi får träffa mormor.



Presentation

Omröstning

Vilken är din favorit thai-rätt?
 Penang gai
 Tom yam goong
 Phad thai
 Spicy wingbean salad
 Chicken cashewnut
 Tom ka gai
 Fried garlic & pepper
 Redsnapper in gingersauce
 Springrolls
 Chicken satay
 Green curry in coconutmilk
 Fried rice
 Masaman curry
 Red curry in coconutmilk
 Noodle soup
 Gai Pad King

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards