Av Sara - 19 februari 2009 05:48

Idag fick jag nog när dottern börjar dagen med att säga att hon hade ont i halsen och inte mådde bra. 1 timme senare så kräks hon ner hela sängen. Sonen gråter varje morgon och kväll och kan inte finna ro. Så jag tog dem till doktorn (båda har åter feber). Dottern fick penicilin för halsen som inte var som den skulle och sonen fick penicilin för hals och högra luftröret som var igentäppt. Jag fick lyssna med stetiskopet och jag som inte kan något hörde en gigantisk skillnad mellan höger och vänster sida. Så nu sitter jag här med en påse medicin och 2 sjuka barn. Blir det inte bättre i loppet av 2 dagar så måste jag tillbaks till doktorn. Håll tummarna!

Av Sara - 18 februari 2009 16:04

Jag har hittat snuskigt, ruggigt billiga flygbiljetter till Bali. Asså det är så billigt så det måste vara nått fuffels med det. Tur & Retur Krabi-Bali 2500 Baht dvs 625 sek ungefär. Visst är det billigt!!

Jag ringde mannen direkt när jag hittade resan och förväntade mig samma reaktion som jag hade dvs BOKA NU PÅ EN GÅNG!!! Särskilt med tanke på att erbjudandet är begränsad bokningstid. Det är just nu bara 25 timmar 52 minuter och 39, 38, 37  sekunder kvar 36 sek, 35.. se tiden är ju snart ute. Jag hinner inte skriva mer. Jag måste ringa mannen igen!

Av Sara - 18 februari 2009 14:30

... lillebror fortfarande febrig och otroligt mammig. Dottern mår finemang men säger att hon är sjuk bara för att hon oxå vill ha hostmedicinen som smakar godis, hahaha.

Av Sara - 16 februari 2009 16:44

Lillebror ligger nu oxå sjuk med 40 graders feber (39.8 efter att ha fått alvedon så man borde nog kunna klassa det som 40 grader utan att ljuga) och en rejäl hosta. Dottern har "bara" hostan kvar. Mannen likaså men tydligen oxå en fruktansvärd huvudvärk. Tur att de har mig som pysslar om dem. Fast jag måste nog säga att jag tycker mest synd om lillebror för han kan fortfarande inte helt kommunicera ut sin frustration och berätta vad som gör ont. Han säger bara mamma, mamma, mamma, nam (vatten på thai), nappen, mamma, nappen, nam. Han ligger här brevid mig och feber-yrar. Stackarn.

Dottern har skollov den här veckan så det blir inte mycket jobb av för mig. Idag är det precis 1 månad kvar till snäckans födelsedag och då kommer min kära mamma. Jag och dottern längtar och längtar. Lillebror han sitter och nickar med när vi pratar om det men jag tror ärligt inte han har någon aning om vad och vem vi pratar om. Mannen längtar nog oxå men inte av samma anledning som mig. Hans längtan är nog snarare att då får han det lite lugnt och skönt och slipper bli medtvingad till stranden.

Av Sara - 16 februari 2009 16:30

Vilken trevlig helg jag har haft. En helg med shopping, god mat och trevliga bakverk på fikaställena. Kan det bli bättre?

Mannen blev inte friskare, snarare sämre så han fick spendera hela lördag dag OCH kväll i sängen och beställa roomservice. Själv shoppade jag loss. Mestadels blev det till kidzen. Fast jag fick mig ett par nya snygga skor, ett par Lee jeans och det bästa av allt. Jag köpte en ny handväska. En Mulberry klassisk väska och matchande plånbok. Självklart så är det inte orginal men den enda som kan se det är troligtvis personerna som själva sitter och tillverkar orginal väskan.

Mycket mat blev det. Första kvällen åkte vi till min favorit tex-mex restaurang som ligger på ett hotell. Supergott. Dag två blev det Hard Rock Café följt utav en drink på Banyantree och en stunds imponerande utsikt på Vertigo. En restaurang som ligger på taket på 61 våningen så du har utsikt över hela Bangkok. Ganska coolt.

Av Sara - 12 februari 2009 12:59

... att dottern varit hemma hela veckan pga feber och rejäl hosta. Idag har mannen drabbats av samma sjuka och han verkar ha en nära döden upplevelse. Tänk att män kan bli SÅ sjuka när de blir sjuka!

Ska bli intressant och se hur det blir imorgon. Jag kommer att åka till Bangkok i vilket fall, eller, hm? Han får helt enkelt blir frisk tills imorgon.

Av Sara - 12 februari 2009 12:54

Imorgon åker jag och mannen till Bangkok tillsammans med ett annat par. Kidzen stannar hemma med barnflickan. Det ska bli sååååå kul och lite skönt att bara behöva tänka på sig själv (och mannen). Kunna gå och shoppa i lugnt och ro (det enda jag behöver lyssna till är mannens suckar). Sätta sig och ta en kopp kaffe eller en kall öl och koppla av. Njuta av en stilla middag. Flyget går imorgon runt lunchtid och tillbaka igen på söndag eftermiddag.

Då kommer jag hem laddat och några tusen lappar fattigare men förhoppningsvis väldigt nöjd.

Av Sara - 7 februari 2009 13:46

Övernattningen på dottern skola blev mycket lyckad. Barnen somnade runt halv två och vaknade igen klockan sex på morgonen. Så jag är lite trött idag. Det kan även beror på att vi hade ett litet 2-manna tält och sov 3 personer i det. Det var trångt och varmt.

Det var mycket trevligt och vi började redan igår att planera för en "riktig" camping i grannprovinsen (komunen).

Vilken är din favorit thai-rätt?