Alla inlägg den 30 december 2008

Av Sara - 30 december 2008 14:15


Jag måste nog snart inse och acceptera att Lillebror inte är så liten längre. Han fyller ju snart 2 år! Det innebär att om ett par månader ska pottan introduceras på allvar. Det vore hemskt skönt om han var blöjfri till svenska sommaren. Fast först borde jag ta tag i nappen. Han är napp-besatt! Att det kan bli en sådan skillnad på barn 1 och barn 2. Med dottern var jag mycket hårdare både vad det gäller rutiner, mat, godis, napp, potträning och mycket mer. Jag började på samma sätt med lillebror men det har inte hållt i sig. Han får igenom sin vilja nästan hela tiden, suck. Särskilt när det gäller nappen. Asså, han gnäller och gråter och ber om nappen och även om jag säger nej så fortsätter han i det oändliga. Så vad händer, jo till sist så orkar jag inte höra tjatet och gråtet längre och ger honom nappen, och han slutar gråta på 1 sek. 1-0 till Lillebror....igen...


Nu är väl ställningen 124-14 till Lillebror.

Av Sara - 30 december 2008 09:02


Happy New Year!!!!


Gott Nytt År!!!!

Av Sara - 30 december 2008 07:03


Subway har öppnat!!


För er som inte känner till den amerikanska jättekedjan Subway så ska jag berätta. Subway har de godaste sandwicharna du kan tänka dig. Du väljer själv vilket bröd, pålägg, grönsaker och till sist dressingen. Supergott! Jag och min man borde få ett klippkort där- Köp 10 och få den 11:e gratis. Det är den perfekta frukosten eller lunchen. Igår blev det frukostmaten och idag lunchen :)

Presentation

Omröstning

Vilken är din favorit thai-rätt?
 Penang gai
 Tom yam goong
 Phad thai
 Spicy wingbean salad
 Chicken cashewnut
 Tom ka gai
 Fried garlic & pepper
 Redsnapper in gingersauce
 Springrolls
 Chicken satay
 Green curry in coconutmilk
 Fried rice
 Masaman curry
 Red curry in coconutmilk
 Noodle soup
 Gai Pad King

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards